dinsdag 8 april 2014

Pomellato Nudo parfums

Pomellato Nudo parfums
Pomellato Nudo parfums zijn geïnspireerd op de prachtige Nudo sieraden van de Italiaanse juwelier Pomellato. De Nudo ringen zijn prachtige items met grote opvallende kleurstenen die eigenlijk gecombineerd het meest tot hun recht komen. Nudo ringen zijn op hun mooist als drietal, dus lanceerde Pomellato ook drie geuren in plaats van ééntje.


Pomellato Nudo parfums zitten in een prachtige flacon die verwijst naar de prachtige slijpvormen van de edelstenen die Pomellato voor haar juwelen gebruikt. De dop is een rechtstreekse verwijzing naar de Nudo ringen. Toen ik de flacons op mijn bureau kreeg kon ik het ook niet laten om meteen met de doppen te spelen, de flacons zijn eigenlijk nog mooier als je de doppen omwisselt, zo creëer je dezelfde speelse kleurencombinaties als met de prachtige ringen.



Helaas ben ik nog niet in het bezit van echte Pomellato juwelen (wel heb ik een hanger van het jongere zusje van Pomellato, de speelse Dodo lijn) maar deze geuren stralen wel dezelfde elegantie en allure uit als de sieraden. Maar dan wel op een Pomellato manier, dus met een moderne dosis glamour.


Pomellato Nudo Amber is de meest zwoele van deze drie parfums, Amber opent met oranjebloesem en Bulgaarse roos waarna het hart van jasmijn en amber deze twee bloemenakkoorden verdiepen. De basis bestaat uit ambrox (poederige amberachtige geur), musk en vanille uit Madagascar. De geur is lichtzoet en de amber is duidelijk aanwezig in deze geur.

Toen ik dit parfum voor het eerst rook deed het mij in de verte denken aan een oude geurliefde, Gío van Giorgio Armani uit 1992. Gío was wel een stuk zwaarder, maar mocht dit ook een oude liefde van jou zijn dan zou ik Nudo Amber zeker eens gaan proberen.


Pomellato Nudo Blue heeft iets weg van Amber maar is spankelender en luchtiger. Nudo Blue is een lichtzoete poederachtig parfum. Nudo Blue heeft als topnoten bamboe, frisse citroen en zwarte bes. Het hart is bloemig door pioenrozen, magnolia, iris en fresia. De basis is poederachtig, licht zwoel en zoet door witte musk, vanille heliotrope en amberhout.  


Pomellato Nudo Rose is een totaal andere geur dan Blue en Amber. Nudo Rose is een echte geur voor liefhebbers van rozen. Roze grapefruit, perzik en bergamot zorgen voor een fruitige opening maar de rozen uit het hart zijn ook al direct in hun volle glorie aanwezig. Naast rozen bevat het hart lelietjes van Dalen en roze fresia. De basis is vrouwelijk en romantisch door witte musk, wit cederhout, sandelhout en cashmere hout. Rose is een frisse geur met romantische bloemige ondertoon, op mijn huid zijn vooral de grapefruit, rozen en witte musk goed waarneembaar.


De Pomellato geuren zijn verkrijgbaar in een eau de parfum, bodylotion en bodycream. Ik heb altijd een zwak voor bodycreams vanwege de luxe verpakkingen en ik moet eerlijk blijven. Ik vind de verpakkingen van deze bodycreams namelijk een klein beetje een gevalletje gemiste kans. Ik had ze namelijk liever gezien met een fonkelende edelsteen als deksel (zoals de Boucheron bodycreams) de zwarte deksels ogen nu een beetje erg basic. Ik twijfel nu nog een beetje of ik een bodyream ga aanschaffen, bij mij is de pot namelijk altijd doorslaggevend.


Voor nu heb ik elke morgen weer een klein dilemma...Amber, Blue of Rose? In de eerste instantie was Amber mijn favoriet, maar nu ik Rose en Blue ook wat vaker heb gedragen zou ik eerlijk gezegd niet kunnen kiezen welke geur ik het lekkerste vind, het zijn drie bijzonder mooie parfums.

1 opmerking:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)